««پــرتـال شـخـصـی عـلــی حـیـدری مـنـور»»

فعالیتهای تبلیغاتی
««پــرتـال شـخـصـی عـلــی حـیـدری مـنـور»»

قرار است صندوق‌های رای، به موزه‌ها سپرده شود و انتخابات به شکلی متفاوت برگزار شود. همه چیز به جلسه دهم خرداد هیات دولت برمی‌گردد. برگزاری انتخابات به شکل الکترونیکی، مهم‌ترین موضوعی بود که در این نشست مطرح شد، نشستی که ریاست آن را حسن روحانی برعهده داشت. بیش از شش ماه تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان زمان باقی مانده است. اما از حالا، همزمانی برگزاری این دو انتخابات به یکی از دغدغه‌های مسئولان تبدیل شده است، چراکه به گفته روحانی، معیارهای شرعی و مردم‌سالاری حاکم بر فرآیند انتخابات جمهوری اسلامی باید براساس رای مردم باشد تا هیچ شبهه‌ای در نتایج حاصله ایجاد نشود. البته موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات از خیلی وقت پیش مطرح شده بود، اما اجرای آزمایشی آن در تعدادی از حوزه‌ها در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی موجب شد مسئولان به این باور برسند که برگزاری انتخابات به این شکل به آمادگی‌های همه‌جانبه فنی و استفاده از تجارب سایر کشورها و پتانسیل‌های دیگر نیاز دارد. با این حال به نظر می‌رسد دولت یازدهم با ارائه مصوبه اخیرش در مورد چگونگی برگزاری انتخابات، احساس می‌کند از چنین پتانسیلی برخوردار است.
تصمیم نشست دهم خرداد هیات دولت مبنی‌بر برگزاری الکترونیکی انتخابات، اکنون با استقبال شورای نگهبان روبه‌رو شده است. نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان، در مورد الکترونیکی شدن انتخابات به تسنیم گفت: «اصل برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی امر میمون و بسیار مناسبی است. بنابراین شورای نگهبان از این ایده استقبال می‌کند و به نظر می‌رسد که شورای نگهبان در مسیر الکترونیکی کردن انتخابات حتی جلوتر از سایرین اقدام کرده است، زیرا در سال قبل در موسم تقدیم پیشنهاد بودجه، گزینه مربوط به انتخابات الکترونیکی را لحاظ و بودجه‌ای را پیشنهاد کرد، اما در بررسی نهایی این بخش در هیات دولت و مجلس حذف شد و در نتیجه ما استنباط‌‌مان این بود که دولت مهیای برگزاری انتخابات به‌صورت رایانه‌ای نیست، تا اینکه در روزهای اخیر با یک مصوبه هیات وزیران و برخی از اعلام‌نظرها از طریق تریبون‌های عمومی مواجه شدیم.» البته استقبال ابراهیمیان به معنای اجرای این فرآیند نیست. همان‌طور که سخنگوی شورای نگهبان خود می‌گوید: «برگزاری انتخابات الکترونیکی نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی دارد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۶
علی حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی